petek, 18. februar 2011

Rumeni zobje – vzroki in mogoče rešitve

Pretirano rumeni zobje lahko zelo hitro negativno vplivajo na vašo samozavest. Prvi korak pri odpravljanju te težave je, da ugotovite vzroke za takšno obarvanost zob.

Vzroki rumenih zob

Naravni vzroki: Nekateri ljudje imajo že naravno bolj rumene zobe kot drugi. Razlog tega je rumena barva dentina, ki se nahaja pod sklenino (ki je bela). Ker imajo bolj prozorno sklenino, je rumena barva dentina, ki je pod njo, bolj vidna. Takšne zobe je težje pobeliti, saj so potrebni zahtevnejši postopki beljenja (ki so seveda tudi dragi).

Staranje: Dejstvo je, da se z leti zobje obarvajo, tudi če skrbno pazite na ustno higieno. Čez daljše življenjsko obdobje se v sklenini naberejo madeži, ki dajejo zobem rumen odtenek. Prav tako, se skozi življenje zobna sklenina obrablja, postaja prozorna in je zaradi tega čedalje bolj vidna rumena barva dentina pod sklenino.

Ustna higijena: Slaba ustna higiena je glavni razlog za obarvanje zob na rumeno. Še več, rečemo lahko, da ima obarvanost zob na rumeno več vzrokov, ampak slaba ustna higiena ima VEDNO za posledico rumene zobe (in seveda tudi razna obolenja zob).

Prehranjevalne navade: Barvila v hrani in pijači so eden od glavnih vzrokov obarvanja zob. Med tovrstne pijača spadajo predvsem čaj, kava ter gazirane pijače (razne kole). Kajenje povzroči obarvanost zaradi nabiranja nikotina na zobeh.

Rešitve

Enostavne metode:
  • Umivanje in nitkanje zob dvakrat dnevno. Sama uporabljam električno zobno ščetko ( imam oral b, vendar naj bi bile tudi sonicare odlične) ter ustno prho (ki se mi zdi boljša rešitev kot nitkanje). Moram pripomniti, da se ročno ščetkanje, vsaj po mojih izkušnjah ne more primerjati s ščetkanjem z električno zobno ščetko. Toplo vam jih priporočam! Prav tako ustno prho. Električne zobne ščetke lahko kupite v vseh večjih supermarketih (začetna cena je tam okol 22 eur), tiste malo boljše pa najceneje najdete na spletu. Jaz sem svojo kupila kakšno leto nazaj na mimovrste.com, par tednov nazaj pa sem jo kupila sestri na dreamclaim oral care (www.dreamclaim.com), saj imajo daleč najceneje. Ustna prha pa se mi zdi najboljša in jo priporočam QuickBreeze, ki sem jo pravtako dobila na omenjeni strani. Lahko pa se odločite za električne ustne prhe, vendar se mi zdi da so veliko bolj nerodne in nepraktične.
  • Umivanje zob takoj po zaužitju kave, čaja, gazirane pijače, itd.
  • Uporaba zobne paste z učinkom beljenja.
  • Uporaba izdelkov za beljenje zob doma. Sama sem uporabila crest belilne trakce in sem bila z rezultati zadovoljna.
Zahtevnejše metode

Namestitev lusk na zobe

Beljenje zob pri zobozdravniku z belilnim gelom (tovrstno beljenje zob je zasnovano na istem principu kot pri crestovih trakcih, le da so pri zobozdravniku koncentracije peroksida v gelu višje – zaradi tega vam priporočam, da prvo poskusite crestove trakce, če pa to ne bo zadostovalo pa se obrnite na zobozdravnika, ki je pa seveda veliko dražji).

Upam, da sem vam saj malo predstavila razloge za obarvanje zob in kako se to da rešiti. Iz lastnih izkušenj lahko rečem, da je ustna higiena na prvem mestu za dosego lepih zob, za tisti »final touch« pa lahko uporabite tudi kakšno sredstvo za beljenje zob. Namreč vsakokrat, ko nekdo pohvali moje zobe sem izjemno vesela…pa si mislite kar si želite:)

Ni komentarjev:

Objavite komentar